Δευτέρα 28 Απριλίου 2025

 
Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού 

Με αφορμή την 6η Μαρτίου η οποία έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας διδακτικές συναντήσεις της εκπαιδευτικού του τμήματος ένταξης και υπεύθυνης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση Περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού  Μινάρδου Πετρούλας, με όλες τις τάξεις του σχολείου μας.

Με τους μαθητές της Α – Β - Γ τάξης συζητήθηκε ότι, μερικές φορές, δεν θέλουμε να δείξουμε τα συναισθήματά μας ή να μιλήσουμε για αυτά. Ίσως να θέλουμε να τα κρατήσουμε μυστικά, για διάφορους λόγους. Συνήθως, η κύρια αιτία που κρατάμε κάτι μυστικό είναι γιατί ανησυχούμε πως, αν το ομολογήσουμε, θα βρεθούμε σε χειρότερη θέση από αυτή στην οποία ήδη είμαστε. Είναι καλό, όμως, να έχουμε μυστικά από εκείνους που μας αγαπούν; Τα περιστατικά εκφοβισμού στο σχολείο δεν πρέπει να τα κρατάμε μυστικά. Όταν κάποιος μας απειλεί και μας εκφοβίζει, πρέπει, οπωσδήποτε, να εμποδίζεται να το κάνει. Αισθανόμαστε φοβισμένοι ή τρομαγμένοι όταν νιώθουμε ότι κινδυνεύουμε από κάτι; Όταν νιώθουμε πως δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, αισθανόμαστε ασφαλείς;

Οι μικροί μαθητές ενστερνίστηκαν την άποψη ότι το να μοιράζονται τα προβλήματά τους και τις ανησυχίες τους με τους ανθρώπους που τα αγαπούν θα τα βοηθήσει στην επίλυσή τους. Στη συνέχεια κατανόησαν ότι το φοβάμαι ή το τρομάζω και το νιώθω ασφαλής είναι δύο αντίθετα συναισθήματα. Έπειτα, μπόρεσαν να αναγνωρίσουν την ένταση και τη διαβάθμιση των συναισθημάτων του φόβου. Τέλος, κατάφεραν να αντιληφθούν ότι, συχνά, τα συναισθήματα αλλάζουν.

         

 

Μέσα από την παρουσίαση θεατρικού δρώμενου, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Με τη χρήση εικόνων, συνειδητοποίησαν ότι κάποιος που μας φοβίζει, πολλές φορές και ο ίδιος φοβάται. Στη συνέχεια, ζητήθηκε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν τον μεγαλύτερο φόβο τους. Στο τέλος, εφαρμόστηκε μία διασκεδαστική τεχνική για την αντιμετώπιση των φόβων των μικρών παιδιών.

Με τους μαθητές της Δ-Ε-ΣΤ τάξης αναφέρθηκε περιληπτικά ο ορισμός του σχολικού εκφοβισμού, οι λόγοι για τους οποίους κάποιος ασκεί εκφοβισμό, οι συνέπειες και οι μορφές του εκφοβισμού, οι λόγοι γένεσής του και, τέλος, αναφέρθηκαν οι τρόποι αντιμετώπισής του. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή, για πρώτη φορά, με έναν αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης της βίας, του σχολικού εκφοβισμού και γενικότερα των συγκρούσεων. Παρουσιάστηκε στους μαθητές η τεχνική της σχολικής διαμεσολάβησης. Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε ο ορισμός της, οι στόχοι της, οι αρχές, τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει σε μία σχολική μονάδα.

Εικόνα που περιέχει κείμενο, εσωτερικός χώρος, υπολογιστής, ρουχισμός