Τετάρτη 14 Μαΐου 2025

 

Ο Κύκλος του Νερού με Ρομποτάκι στο Μάθημα Πληροφορικής 

 

Στο πλαίσιο των δράσεων του Ενεργού Πολίτη και στο μάθημα της Πληροφορικής, η εκπαιδευτικός της Α΄τάξης κ. Ελ. Γιαννακοπούλου και της Πληροφορικής κ. Στ. Πιλτσούλη, συνεργάστηκαν και οι μαθητές/τριες, συνδυάζοντας τις γνώσεις τους από την Μελέτη Περιβάλλοντος και την Πληροφορική, συμμετείχαν σε μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα με θέμα τον κύκλο του νερού, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό ρομποτάκι. Με αυτόν τον τρόπο, έμαθαν πώς το νερό ταξιδεύει στη φύση μέσα από τέσσερα βασικά στάδια: εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση και συλλογή. 

 

Αρχικά, μίλησαν στην τάξη για το πώς δημιουργείται ο κύκλος του νερού. Έπειτα, χωρίστηκαν σε ομάδες και με κατάλληλες οδηγίες έφτιαξαν μια διαδρομή στο πάτωμα, που έδειχνε τα στάδια, ώστε να ολοκληρωθεί ο κύκλος του νερού,  την ολοκλήρωσαν και ακολούθως προγραμμάτισαν το ρομποτάκι R2, ώστε να κινείται πάνω σε αυτή. Σε κάθε στάδιο, το ρομποτάκι σταματούσε και έκανε κάτι διαφορετικό (άναβε φώτα διαφορετικού χρώματος ή έπαιζε ήχους), για να δείξει τη φάση του κύκλου.  

 

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα:

συνδυάσαμε τη φυσική επιστήμη με τη ρομποτική και τον προγραμματισμό. 

Μάθαμε πώς να προγραμματίζουμε απλές εντολές. 

Καταλάβαμε καλύτερα πώς λειτουργεί ο κύκλος του νερού. 

Συνεργαστήκαμε σαν ομάδα και δημιουργήσαμε κάτι μόνοι μας. 

Μάθαμε πώς ο κύκλος του νερού επηρεάζει το περιβάλλον 

Ήταν ένα μάθημα πολύ διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό, γιατί συνδυάσαμε τη φύση με την τεχνολογία!